Nämä tilaus ja toimitusehdot koskevat Finnkuriiri Oy:n verkkokauppaa osoitteessa tilaakuriiri.fi. Tilatessaan tuotteita / palveluita Finnkuriiri Oy:n verkkokaupasta käyttäjä sitoutuu näihin ehtoihin.

Yleistä

Finnkuriiri Oy:ltä ostettujen palveluiden tuottamisessa noudatetaan Pohjoismaisen Speditööriliiton yleisiä määräyksiä (PSYM 2015) lukuun ottamatta 25 §:n A-kohdassa mainittua vakuuttamisvelvoitetta sekä 7 §:n 2 momentissa tarkoitettua aikalupausta. PSYM-ehdot ovat saatavilla tästä linkistä. Koska tavaran mahdollisessa vahinkotapauksessa PSYM -ehdot tai muut sovellettavat säännökset voivat rajoittaa yhtiömme korvausvastuuta, suosittelemme teitä vakuuttamaan tavaran kuljetuksen/varastoinnin ajaksi.

Käyttäjä sitoutuu palvelua käyttäessään PSYM-ehtoihin ja näihin täydentäviin ehtoihin.

Muut ehdot

  • Myytäviä palveluita toimitetaan vain myyjän verkkopalvelussa ilmoittamilla alueilla. Myyjä ilmoittaa palvelussa postinumerot, joihin myytäviä palveluita on saatavilla. Asiakas voi erikseen tiedustella kuljetuspalveluiden saatavuutta muille alueille.
  • Myyjä sitoutuu tuottamaan palveluita vain verkkopalvelussa mainittuina aikoina. Tarkista ajat verkkopalvelun etusivulta. Asiakas voi erikseen tiedustella kuljetuspalveluiden saatavuutta muina ajankohtina.
  • Palveluita on saatavilla rajoitettu määrä per päivä.
  • Sopimus palvelusta syntyy, kun asiakas tekee tilauksen verkkopalvelussa, sähköpostilla tai puhelimitse.
  • Tilaus maksetaan verkkopalvelussa tilauksen tekemisen yhteydessä. Maksutavat: verkkopankki, pankki- ja luottokortit, MobilePay ja Siirto. Tarkempi erittely verkkokaupan kassalla.
  • Yritysasiakkaan kanssa voidaan tehdä laskutussopimus jatkuvien / toistuvien kuljetuspalveluiden myynnistä.
  • Mahdollinen maksun palautus esim. tilauksen peruuttamistapauksissa tehdään samalla maksukanavalla jolla asiakas on maksanut tilauksen.
  • Mikäli verkkopalvelussa on ollut selvä hintavirhe ja asiakas on ostanut palvelun virheellisellä hinnalla, on myyjällä oikeus veloittaa todellisen hinnan ja maksetun hinnan erotus asiakkaalta. Virheen tulee olla mittakaavaltaan sellainen, että asiakkaan on voitu olettaa tiedostavan että kyseessä ei ole normaali hintataso. Näistä poikkeuksena voi olla esim. myyjän asettama kampanja tai muu vastaava erikoishinnoittelu, jolloin poikkeavasta hinnoittelusta mainitaan verkkopalvelussa erikseen.
  • Vastaavasti mikäli asiakkaalta on veloitettu selkeästi ylisuuri hinta tilatusta palvelusta esim. hinnoitteluvirheen tai järjestelmävirheen vuoksi, on myyjä velvollinen hyvittämään asiakkaalle veloitetun hinnan ja todellisen hinnan välisen eron.
  • Myyjällä on oikeus muuttaa myytävien palveluiden hintoja. Tilaushetkellä voimassa oleva hinta sitouttaa myyjän toimittamaan palvelun kyseisellä hinnalla.
  • Myyjä suorittaa kuljetuspalvelun tilausvahvistuksessa olevalla kuljetusvälillä. Kuljetettavat tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen.
  • Palveluun kuuluu vain tuotteiden purkaminen ajoneuvon läheisyyteen toimitusosoitteessa. Palveluun ei kuulu tuotteiden siirtäminen sisätiloihin, rakennuksen yläkertaan, tms.
  • Toimitukselle on selkeästi osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suoraan ajoneuvosta. Asiakkaan tulee valmistella purkupaikka siihen kuntoon, että kuljetettavien tuotteiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta. Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen.
  • Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon kuljettaja voi ottaa yhteyttä mikäli on tarpeen sopia tarkemmin toimitusajasta, tai muista yksityiskohdista.
  • Mikäli vastaanottajan yhteystietoja ei ole tai vastaanottajaa ei tavoiteta, palvelu toimitetaan tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen. Myyjän vastuu päättyy palvelun toimitukseen riippumatta siitä, onko vastaanottaja tavoitettavissa vai ei.
  • Mikäli vastaanottaja havaitsee palvelussa tai kuljetetuissa tuotteissa virheitä tai rikkoutumisia on vastaanottajan tehtävä tästä välittömästi varauma rahtikirjaan / lähetteeseen ja ilmoitettava tästä myyjälle. Ilman merkintää kuljetusdokumentissa vastuu sellaisista virheistä, jotka olivat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.
  • Tilaus on peruttava viimeistään tilauksessa ilmoitettua toimituspäivää edeltävänä päivänä. Peruminen on tehtävä sähköpostilla tai soittamalla palvelussa ilmoitettuun puhelinnumeroon. Tätä myöhemmin peruttujen tilausten maksuja ei palauteta.
  • Mikäli asiakkaalla on tarve muuttaa tilausta, on asiakkaan otettava puhelimitse yhteyttä myyjään. Muutokset tilaukseen on tehtävä viimeistään tilauksessa ilmoitettua toimituspäivää edeltävänä päivänä.

Finnkuriiri Oy
Y-tunnus: 28418468
Varastotie 9
60100 Seinäjoki
020 741 5300
tilaukset@finnkuriiri.com